lørdag 2. mars 2013

Strikket puff



Dette var gøy å strikke.  Det gikk utrolig fort og vips så var puffen ferdig.

Oppskriften er som følger. :  Legg opp 36 masker med garn Eskimo. Bruk pinner nr. 15. Strikk med 3 tråder/nøster for få den tykk nok.   Jeg brukte 18 nøster.  Strikk opp til du ikke har mer garn igjen, dvs hold av litt garn til å sy den sammen i siden og til å snurpe igjen i topp og bunn.  Jeg fylte puffen med 2 billige dyner jeg kjøpte på Jysk.
Ferdig :-)

Lykke til for de som ønsker å prøve !


2 kommentarer:

  1. Så fin den ble :) Jeg er ingen strikker, men har lenge tenkt at jeg skulle prøve å hekle en slik puff. Bra tips å fylle med billig-dyner fra Jysk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er bare å prøve, den blir sikkert like fin heklet, Lill Wenche
      :-)

      Slett