onsdag 25. januar 2012

Strikket sjal


Dette er det siste strikkeprosjektet mitt.  Sjal til Lene.  Gleder meg til å ta det med til Trondheim til uken.
Sjalet er strikket av Drops Alpaca, farge nr 4050.  Dette er en veldig enkel oppskrift.
Legg opp 401 masker. Felling annen hver pinne slik: 1 maske felles i begynnelsen av pinnen, 1 maske felles på hver side av midtmasken og 1 maske i slutten av pinnen.  Det vil si 4 fellinger hver annen pinne.
Du bruker ca 4 nøster a 50 gram, pinner nr. 3,5.  Det er bare å gå i gang.

3 kommentarer:

  1. Så fint! Gleder meg til besøk :)

    SvarSlett
  2. Nå ble jeg veldig glad for å se dette :o) Har lett etter enkelt sjal lenge og jeg fant det hos deg, tusen takk for inspirasjon :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du fant inspirasjon. Jeg har laget et til meg selv også som er veldig mye i bruk. Deilig og varmt.

      Slett